نرم افزار منبع باز چگونه دنیای کسب و کار را متحول نموده است

به گزارش مجله تور مالزی، اکنون دیگر استفاده از منبع باز یک ایده خوب نیست، بلکه یک ضرورت در اقتصاد کسب و کار مداما در حال تغییر و پرشتاب تر امروز است.

نرم افزار منبع باز چگونه دنیای کسب و کار را متحول نموده است

خیلی ها هنوز نرم افزار منبع باز را به عنوان برنامه های عمومی برای مسائل عمومی لحاظ می نمایند؛ و، با اینکه این نادرست نیست، ولی باید توجه داشت که منبع باز برای بازارهای عمودی و شرکت ها نیز اهمیت حیاتی یافته است.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایتنا، امروز شرکت های پیروز فقط از برنامه های منبع باز استفاده نمی نمایند، بلکه فعالانه بر روی پروژه های منبع باز صنعتشان نیز کار می نمایند.

اگر به تقریبا هر نوعی از نرم افزارها که نگاه کنیم می بینیم که منبع باز میداندار است.

چه تعداد از کاربران را می شناسید که امروز از یونیکس به جای دوقلوی منبع بازش، لینوکس، استفاده نمایند؟

به غول های برتر تکنولوژی نگاه کنید، آمازون، گوگل، IBM، و، بله حتی مایکروسافت، به استثنای اپل که از این فرایند دور مانده است؛ همه آنها یا بر روی منبع باز ساخته شده اند یا استفاده گسترده ای از آن می نمایند.

بنیاد لینوکس در جدیدترین گزارشش، با عنوان صنایع عمودی تعریف شده بر اساس نرم افزار: تحول به وسیله منبع باز، در این باره شرح داده است. این بنیاد دریافته است که صنایع عمودی، همچون خودرو، سینما، تامین اقتصادی، مخابرات، انرژی و ابتکارهای سلامت عمومی همه به سراغ روینمودهای منبع باز رفته اند.

در واقع، خود بنیاد لینوکس نمونه ای از این است که چگونه منبع باز می تواند یک نهاد را تغییر دهد.

این بنیاد از تنها یک پروژه، با نام Linux kernel، به صدها جامعه پروژه ای متمایز بسط یافته است. مدل بنیاد به عنوان یک سرویس آن از جوامعی که در منبع باز در حوزه های کلیدی تکنولوژی افقی، همچون ابر، امنیت، بلاکچین و وب، همکاری می نمایند پشتیبانی می نماید.

امروز، زیر چتر شبکه بندی بنیاد لینوکس (LFN) هشت پروژه شبکه بندی مختلف و به همین تعداد پروژه های مرتبط تقریبا تمام شرکت های عمده مخابراتی دنیا را گرد هم آورده است.

امروز، بیش از 70% از کاربران گوشی های موبایل دنیا از سرویس هایی استفاده می نمایند که بر مبنای پروژه های منبع باز LFN ساخته شده ند.

می توان موارد مشابهی از رقبا، در حوزه های سلامت عمومی تا انرژی تا تکنولوژی تامین اقتصادی، را یافت که گرد هم آمده اند تا میلیاردها دلار صرفه جویی انجام دهند. بنیاد لینوکس در این باره می گوید که تمام این شرکت ها، با وجود رقیب بودن، درک نموده اند که همکاری باز فرصت هایی را برای کاهش هزینه ها، زمان عرضه به بازار، افزایش کیفیت، و گشوده حوزه های جدید رقابت می گشاید. توانایی دستیابی به این نتایج بر مبنایی جمعی نوآوری را در میان صنایع مختلف گسترش می دهد.

اکنون دیگر استفاده از منبع باز یک ایده خوب نیست، بلکه یک ضرورت در اقتصاد کسب و کار مداما در حال تغییر و پرشتاب تر امروز است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 25 آبان 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1208

به "نرم افزار منبع باز چگونه دنیای کسب و کار را متحول نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرم افزار منبع باز چگونه دنیای کسب و کار را متحول نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید