وحیدی: هدف انحلال دانشگاه فرهنگیان پر کردن صندلی های خالی سایر دانشگاه هاست

به گزارش مجله تور مالزی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از طرح انحلال دانشگاه فرهنگیان گفت: به نظر می رسد هدف وزیر علوم از بیان طرح انحلال دانشگاه فرهنگیان پر کردن صندلی های خالی سایر دانشگاه هاست.

وحیدی: هدف انحلال دانشگاه فرهنگیان پر کردن صندلی های خالی سایر دانشگاه هاست

محمد وحیدی، نائب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرنگاران، گفت: در اساسنامه دانشگاه فرهنگیان تأکید شده تا از ظرفیت های این دانشگاه برای تأمین معلمان کشور استفاده شود و در بخش های محدود نیز با استفاده از ماده 28 اقدام به جذب معلمان از سایر تحصیل کردگان دانشگاه های کشور انجام شود، اما در این اظهارنظر اخیر وزیر علوم، متأسفانه ماده 28 بر فرایند کاری دانشگاه فرهنگیان غلبه پیدا می کند که امری نادرست است.

وحیدی با تاکید بر اینکه حرفه معلمی مانند کادر درمان باید از جهت مشخص طی شود، اظهار داشت: سیاست جذب دانشگاه فرهنگیان باید مطابق با سند تحول بنیادین انجام شود.

نائب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شرح داد: به نظر می رسد هدف وزیر علوم از بیان طرح انحلال دانشگاه فرهنگیان پر کردن صندلی های خالی سایر دانشگاه ها است.

وی در ادامه با انتقاد از وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: مشخص نیست این وزیر چرا در خصوص چنین طرحی سکوت کرده است؟

وحیدی اظهار داشت: متأسفانه سرانه کمک های اعتباری دانشگاه فرهنگیان در میان دانشگاه های کشور در شرایط کمترین حالت ممکن است و اکنون نیز وزیر علوم به جای تلاش برای ارتقای شرایط دانشجویی و دانشگاهی و افزایش فضای آموزشی، به دنبال تعطیلی آن افتاده است.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در انتها گفت: حرکت دولت در ماه های انتهای خود نشان دهنده عدم توجه دقیق و عمیق به شرایط و شرایط این دانشگاه است، زیرا نباید مانع از رشد و توسعه دانشگاه فرهنگیان به عنوان مجموعه تربیتی، مهارتی و ارزشی شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 دی 1399 بروزرسانی: 8 دی 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1299

به "وحیدی: هدف انحلال دانشگاه فرهنگیان پر کردن صندلی های خالی سایر دانشگاه هاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وحیدی: هدف انحلال دانشگاه فرهنگیان پر کردن صندلی های خالی سایر دانشگاه هاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید