چهارمین نشست وزرای امور خارجه قلب آسیا به روایت تصویر

به گزارش مجله تور مالزی، خبرنگاران: چهارمین نشست وزرای امور خارجه قلب آسیا که ادامه فرایند استانبول است در پایتخت چین با حضور اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان و لی کیکیانگ نخست وزیر چین برگزار گردید.

چهارمین نشست وزرای امور خارجه قلب آسیا به روایت تصویر

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در چهارمین نشست قلب آسیا وزرای امور خارجه 16 کشور عضو اصلی این فرایند و نمایندگان کشورهای همکار نیز شرکت کردند.

اشتراک داشتند، محمد اشرف غنی طی سخنانی ضمن تشکر از دولت و مردم چین بخاطر میزبانی نشست قلب آسیا، گفت: متعهد هستیم که افغانستان را در دههء آینده به عنوان یک دوره تغییر پایدار به چهارراه منطقه ای تبدیل کنیم.

وی اضافه کرد: صلح اولویت دولت افغانستان است بنابراین از مخالفین سیاسی خویش بویژه طالبان دعوت می کنیم که در گفت وگوی بین الافغانی شرنمایند و دوستان بین المللی نیز از فرایند صلح به رهبری افغان ها حمایت نمایند.

رئیس جمهور افغانستان در ادامه توضیح داد: تجربه نشان داده که بهترین راه برای ایجاد فرایند اصلاحات و ایجاد رابطه میان شهفرایندان و دولت حمایت به وسیله بودجه (ملی) است و ما خواهان یک سیستم قوی حسابدهی هستیم.

وی سهم چین را در گسترش صلح و ثبات در افغانستان حائز اهمیت دانست.

در این نشست آقای لی کیکیانگ نخست وزیر چین نیز از شروع نشست استانبول تا کنون این فرایند را برای همکاری منطقه ای با افغانستان موثر ارزیابی کرد.

وی اضافه کرد که افغانستان به عنوان مرکز اتصال جنوب، مرکز و شرق آسیا و همچنین برای احیای راه ابریشم نیز از موقعیت خاصی برخورد دار است.

نخست وزیر چین تاکید نمود که چین دوستی ضمن ادامه با افغانستان به همکاری 2 جانبه در عرصه های مختلف متعهد خواهد بود.

نشست قلب آسیا ادامه فرایند استانبول است که برای نخستین بار در سال 2011 در شهر استانبول ترکیه شروع شد همچنین دومین نشست آن در سال 2012 در افغانستان و سومین در سال 2013 در شهر آلماتی قزاقستان برگزار گردید.

با این حال، چهارمین نشست وزرای امور خارجه قلب آسیادر شهر پکن پایتخت چین برگزار گردیده است و قرار است که پنجمین نشست در سال آینده در پاکستان برگزار گردد.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 9 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 630

به "چهارمین نشست وزرای امور خارجه قلب آسیا به روایت تصویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهارمین نشست وزرای امور خارجه قلب آسیا به روایت تصویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید