تور ارزان چین: چین درباره تایوان، آمریکا را تحریم کرد

به گزارش مجله تور مالزی، چین دو شرکت آمریکایی ریتیون و لاکهید مارتین را به علت فروش تسلیحات به تایوان تحریم کرد.

تور ارزان چین: چین درباره تایوان، آمریکا را تحریم کرد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرنگاران، وزارت خارجه چین روز دوشنبه (امروز) از تحریم دو شرکت بزرگ تسلیحاتی آمریکایی به علت فروش سلاح به تایوان اطلاع داد.

منابع رسانه ای در چین، روز دوشنبه (امروز) به نقل از وانگ ون بین سخنگوی وزارت خارجه این کشور اطلاع دادند، چکن در اعتراض به فروش تسلیحات آمریکا به تایوان، دو شرکت بزرگ تسلیحاتی را به فهرست تحریم های خود قرار داد.

به گزارش شبکه سی جی تی ان، سخنگوی وزارت خارجه چین درباره اعمال تحریم علیه شرکت های ریتیون و لاکهید مارتین به نقش طولانی مدت و چند دهه ای آنها در فروش تسلیحات مختلف به تایوان و نادیده گرفتن مواضع پکن در قبال این جزیره اشاره نمود.

پکن: دو شرکت تسلیحاتی آمریکا را برای حفاظت از منافع امنیتی چین تحریم کردیم.

وانگ ون بین در نشست خبری در جمع خبرنگاران در پکن اعلام نمود، اقدامات متقابل چین علیه این دو شرکت که طبق قانون چین برای تحریم های خارجی اجرا شده است، به منظور حفظ حاکمیت و منافع امنیتی چین است.

این اقدام پکن در حالی اجرا شده که اقدام اخیر واشنگتن برای فروش سلاح به تایوان با واکنش های مقام های چین روبرو شده بود. وزارت خارجه آمریکا هفتم فوریه (18 بهمن) یک برنامه 100 میلیون دلاری فروش تسلیحات به منطقه چین را تایید نموده بود.

سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست امروز خود در این باره اعلام نمود، این اقدام واشنگتن به شدت حاکمیت و منافع امنیتی چین را تضعیف و به روابط چین و ایالات متحده آسیب جدی وارد می نماید و به صلح و ثبات تنگه تایوان آسیب می زند. چین قاطعانه با این امر مخالف است و آن را به شدت محکوم می نماید.

سخنگوی وزارت خارجه چین: آمریکا از فروش سلاح به تایوان دست بردارد.

وانگ ون بین اضافه کرد، چین بار دیگر از دولت آمریکا و طرف های مربوطه می خواهد که فروش تسلیحات به تایوان را متوقف و از ایجاد روابط نظامی با تایوان خودداری نمایند و به اصل چین واحد و مفاد بیانیه های مشترک چین-آمریکا پایبند باشند.

تحریم دو شرکت بزرگ تسلیحاتی آمریکا به وسیله چین به علت نقش آنها در فروش سلاح به تایوان در شرایطی اجرا شده که امروز دوشنبه اعلام سفر اوایل ماه جاری مایک پامپئو وزیر خارجه دولت جمهوری خواه دونالد ترامپ به تایوان به وسیله مقام های این جزیره خبرساز شده بود.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست چین واحد ارزیابی می نماید. با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و یاری نظامی به تایوان عملا در جهت حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض نموده است. این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل از جمله خود آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی شناسند.

دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز از زمان روی کار آمدن، سیاست های دولت ترامپ را در قبال چین در پیش گرفته است. بایدن بعلاوه لایحه صدها میلیارد دلاری بودجه نظامی آمریکا را امضا کرد که بخش چشمگیری از آن به مقابله با چین و حمایت از تایوان تخصیص داده شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 فروردین 1401 بروزرسانی: 26 فروردین 1401 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1964

به "تور ارزان چین: چین درباره تایوان، آمریکا را تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان چین: چین درباره تایوان، آمریکا را تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید