اقتصاد دیجیتال ایران در جهت توسعه قرار گرفت

به گزارش مجله تور مالزی، اقتصاد دیجیتال در ایران با همکاری نهادهای مرتبط و با کمک 16 شتاب دهنده در جهت توسعه قرار گرفت.

اقتصاد دیجیتال ایران در جهت توسعه قرار گرفت

به گزارش خبرگزاریاقتصاد ایران ، اقتصاد دیجیتال در دنیا جایگاه پرقدرتی در بازار پیدا کرده و مفاهیم آن معادلات اقتصادی دنیای را دگرگون کرده است. این اقتصاد در ایران با همکاری نهادهای مرتبط و با کمک 16 شتاب دهنده در مسیرتوسعهقرار گرفته است.

دنیای اقتصاد دیجیتال بهحدیبا اقتصاد سنتی درآمیخته که تمایز آنها از هم سخت و گاهی غیرممکن است. این اصطلاح، نخستین بار توسط یکی از پژوهشگران ژاپنی در سال 1990 مطرح شد. البته که این اقتصاد را متعلق به همه کشورها می دانند اما هنوز شکاف بزرگی میان کشورها وجود دارد و اصلتوسعهیافته این مفهوم اقتصادی را برای کشورهایتوسعهیافته و کشورهایدر حال توسعهآسیای شرقی می دانند.

اما دیگر کشورها هم در تلاش برای کسب سهم درستی از این اقتصاد در دنیا هستند. ایران هم یکی از این کشورها است که چند سالی است با تلاش و هم افزایی نهادهای مرتبط، پایه هایتوسعهاین مفهوم اقتصادی را در کشوربنانهاده است.

توسعهاین علم کاربردی در ایران با کمک بخش خصوصی و دولتی در حال پیش روی است. مثلاً شکل گیری 16 شتاب دهنده در این حوزه اقدامی است که با حمایت ستادتوسعهفناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام شده است.

شتاب دهنده هایی که با ظرفیت و توانعلمی متخصصانو جوانان کشور در تلاش برای سرعت دادن بهتوسعهاین اقتصاد در کشور هستند.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 8 آذر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1235

به "اقتصاد دیجیتال ایران در جهت توسعه قرار گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقتصاد دیجیتال ایران در جهت توسعه قرار گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید