ایثار و شهادت زنان را به فصای دانشگاهی ببریم

به گزارش مجله تور مالزی، خبرنگاران/بوشهر مشاور وزیر کشور در امور زن و خانواده اظهار کرد: ما وظیفه داریم موضوع ایثار و شهادت زنان را به عنوان تزهای دانشگاهی و سرانجام نامه ها و رساله های تحصیلات تکمیلی ارشد و دکتری به فضای دانشگاهی ببریم.

ایثار و شهادت زنان را به فصای دانشگاهی ببریم

فریبا نظری پورکیایی پیش از ظهر روز چهارشنبه در اجلاسیه زنان شهید و ایثارگر استان بوشهر با تبریک روز پرستار گفت: امروز حتما با یکی از زنان گروه های ایثارگری از جمله همسر شهید یا مادر شهید زنگ بزنید و این روز را به آنها تبریک بگویید. چه صبر و مرارت و پرستاری بالاتر از این که کنار این عزیزان بوده و از آنها پرستاری نموده اند.

وی ضمن تشکر از اهتمام به برگزاری کنگره های ملی شهدا و ایثارگران اعلام کرد: پس از گذشت دهه از عمر انقلاب، ضرورت ثبت و ضبط و عرضه بخش مهمی از فرهنگ و تاریخ کشور عزیزمان ایران که به هشت سال دفاع مقدس و پیش از آن ایام پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین کوشش های قبل انقلاب گره خورده، بر هیچ کسی پوشیده نیست که الحمدلله فعالیت های خوبی نیز صورت گرفته است.

مشاور وزیر کشور در امور زن و خانواده مطرح نمود: در سال 2010 میلادی، خاتمه نامه دوره کارشناسی ارشد من در رشته جامعه شناسی مربوط به روایت زنان از دوره جنگ ایران و عراق بود. وقتی در آن کنفرانس اعلام کردم که از سال 57 تا سال 86 بازه زمانی که جامعه آماری مورد مطالعه من بود، نزدیک به 100 کتاب فقط در مورد ایثار و شهادت زنان در گروه های مختلف درایران کار شده، موجب تحیر و شکگفتی اساتید دانشگاه مالزی شده بود، و اشخاص حاضر در کنفرانس باور نمی کردند.که ما در کشور ایران این میزان فعالیت را در حوزه ثبت ادبیات جنگ و پایداری داشته باشیم.

نظری پورکیایی اعلام کرد: در همین استان بوشهر، همه اطلاعات موجود از شهیدان به خاطر زحمات همکاران و کار پژوهشی و مطالعاتی عمیقی بوده که با همت همکاران زیادی از نهادهای مختلف سطح کشور صورت گرفته است و امروز شما به این راحتی و سهولت چنین اطلاعاتی را در اختیار دارید در صورتی که قبلا اینگونه نبوده است.

وی با اشاره به ضرورت پردازش علمی و عرضه این بخش از فرهنگ و تاریخ ایران اسلامی گفت: ما موظف هستیم که در کنار برنامه های اینچنینی و اقدامات خوبی چون نشر کتب، موضوع ایثار و شهادت زنان را به عنوان تزهای دانشگاهی و خاتمه نامه ها و رساله های تحصیلات تکمیلی ارشد و دکتری به فضای دانشگاهی ببریم.

مشاور وزیر کشور تاکید نمود: شاید تا 20 سال پیش دانشگاه های ما با این موضوع بیگانه تر بودند ولی امروز شما با یک جستجوی ساده در پایگاه مطالعاتی طرح های پژوهشی متوجه می شوید که چه میزان از کارهای مطالعاتی در فضاهای دانشگاهی به این سو راهنمایی شده و میزان تمرکز بر این زمینه ها بالا رفته اما هنوز کافی نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 695

به "ایثار و شهادت زنان را به فصای دانشگاهی ببریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایثار و شهادت زنان را به فصای دانشگاهی ببریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید