بحران ریز تراشه ها در دنیا ، کاهش تولیدات سامسونگ و میکرون به علت کرونا

به گزارش مجله تور مالزی، به گزارش خبرنگاران، دو کمپانی بزرگ فراوری کننده ریز تراشه دنیا هشدار می دهند که شیوع مجدد کرونا و قرنطینه های مربوط به آن عملکرد آن ها را مختل می نماید. کمپانی های سامسونگ و میکرون این هفته اعلام کردند که مجبور بوده اند عملیات خود را در شهر شی آن چین، یک مرکز اصلی صنعتی در این کشور، با قرنطینه های گسترده وفق بدهند. این شهر یکی از بدترین شرایط های قرنطینه دوران کرونا را در دنیا دارد. مقامات مسئول این کشور با اقدامات فراگیر سعی در کنترل آن دارند. شدت این اقدامات از زمان شیوع این ویروس در شهر ووهان بی سابقه بوده است.

بحران ریز تراشه ها در دنیا ، کاهش تولیدات سامسونگ و میکرون به علت کرونا

بحران کمبود ریز تراشه در دنیا بحرانی است که منابع فراوری را از آیفون تا خودروهای نو محدود نموده است. هر گونه کاهش سرعت در فراوری این ریز تراشه ها در شهر شی آن خطر این بحران را تشدید می نماید.

روز چهارشنبه کمپانی سامسونگ اظهار داشت که مجبور است موقتا عملیات فراوری خود را با وضع موجود وفق بدهد. سامسونگ افزود که محافظت از کارکنانش برای او در اولویت اول واقع شده است. بعلاوه برنامه دارد تمام اقدامات لازم را از جمله به کار گیری شبکه صنعتی دنیای خود انجام می دهد تا مطمئن گردد مشتریان تحت تاثیر این مسئله قرار نمیگیرند.

سامسونگ بیش از 10 میلیارد دلار در شهر شی آن سرمایه گذاری نموده است و بیش از 3300 نفر در آنجا مشغول به کار هستند. تراشه های فراوریی در این شهر 40 درصد از کل فراوری دنیای تراشه های حافظه NAND سامسونگ را تشکیل می دهد. این تراشه ها در گوشی های هوشمند، تبلت ها و هارد دیسک ها به کار می فرایند. اما به نقل از سی ان ان، سامسونگ در خصوص چگونگی تاثیر این مسئله بر فراوریات آن نظری نداده است.

میکرون، فراوری کننده ریز تراشه آمریکایی نیز روز چهارشنبه اظهار داشت که قرنطینه بر فراوری تراشه های حافظه DRAM تاثیر گذاشته است. زیرا این کمپانی مجبور به کاهش نیروی کار خود برای حفظ فاصله اجتماعی در این شهر است. این تراشه ها نیز در کامپیوترها به کار می فرایند.

شی آن یک شهر قدیمی در استان شانشی چین است که 1117 مورد ابتلا را در آخرین موج کرونا گزارش نموده بود.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1959

به "بحران ریز تراشه ها در دنیا ، کاهش تولیدات سامسونگ و میکرون به علت کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران ریز تراشه ها در دنیا ، کاهش تولیدات سامسونگ و میکرون به علت کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید