ترامپ به راحتی از قدرت کناره گیری نمی کند

به گزارش مجله تور مالزی، روزنامه فایننشال تایمز روز پنجشنبه نوشت: رییس جمهوری امریکا در روزهای گذشته با استفاده از قدرت عفو و وتوی دو لایحه مهم کنگره نشان داد که قصد ندارد به راحتی از قدرت کناره گیری کند.

ترامپ به راحتی از قدرت کناره گیری نمی کند

از این روزنامه انگلیسی، وقتی دونالد ترامپ در روزهای گذشته زمانی که در حال آماده شدن برای رفتن به تعطیلات به فلوریدا بود، دو هدیه کریسمس ناخواسته به کنگره داد.

وی با وتو لایحه بسته اقتصادی 900 میلیارد دلاری کرونا نسبت به احتمال تعطیلی دولت ایجاد ترس کرد.

ترامپ همچنین درست قبل از سوار شدن بر بالگرد مرین وان برای رفتن به کاخ سفید در چهارشنبه، لایحه بودجه نظامی 740 میلیارد دلاری را نیز وتو کرد.

وتو لایحه بودجه نظامی، کمتر از 24 ساعت پس از رد کردن لایحه بسته یاری های اقتصادی کرونا که توسط همکاری دموکرات ها و جمهوری خواستار تهیه شده بود، اعمال شد.

ترامپ در حالی راستا کارشکنی علیه کوشش نمایندگان در کنگره گام بر می دارد که همچنان از قدرت عفو خود استفاده نموده و روز چهارشنبه پاول منافورت مدیر سابق کمپین انتخاباتی خود را مورد عفو قرار داد. وی پیش از این نیز چهار تن از افرادی که در کشتار غیرنظامیان عراق تحت شرکت بلک واتر نقش داشته اند را عفو کرد.

به نوشته فایننشال تایمز، ترامپ پس از چهار سال هرج و مرج بدون وقفه و شکست در مقابل جو بایدن در انتخابات 2020 که همچنان از پذیرش آن امتناع می ورزد، واشنگتن مملو از حدس و گمان است که ترامپ از هفته های آخر دولت خود برای تزریق آشفتگی بیشتر در سیاست های ایالات متحده استفاده خواهد نمود و تا به امروز به نظر می رسد که رییس جمهوری از این کار راضی است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1352

به "ترامپ به راحتی از قدرت کناره گیری نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ به راحتی از قدرت کناره گیری نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید