توضیح سفارت کوبا در تهران درباره مجوز اضطراری واکسن SOBERANA2 در ایران

به گزارش مجله تور مالزی، تهران (پانا) - سفارت کوبا در تهران اعلام نمود واکسن کوبایی SOBERANA 2 مجوز استفاده اضطراری در جمهوری اسلامی ایران را دریافت کرد.

توضیح سفارت کوبا در تهران درباره مجوز اضطراری واکسن SOBERANA2 در ایران

به گزارش سفارت کوبا در تهران، سعید نمکی وزیر بهداشت ایران، در تاریخ 29 ژوئن مجوز استفاده اضطراری از واکسن SOBERANA 2 در جمهوری اسلامی را اظهار داشت که در مطبوعات محلی هم اعلام شد .

این مجوز به انستیتوپاستور ایران (IPI) داده شد تا با نام پاستور این واکسن را در خاک ایران عرضه کند ، این توافق در چارچوب توافق نامه همکاری که در ژانویه گذشته با انستیتو واکسن Finlay به امضا رسید ، اجرا شده است.

بخش تنظیم مقررات آن کشور ، مجوز استفاده اضطراری از این واکسن را بر اساس شناخت نتایج حاصل از توسعه دارویی این محصول ، مدارک اطمینان و ایمنی زایی نشان داده شده در آزمایشات بالینی فاز 1 و 2 که درکوبا صورت گرفت وهمچنین اثربخشی %62 گزارش شده در دو دوز در فاز 3 ، اعطا کرده است.

همچنین ایمنی بیان شده در مرحله دوم فاز 3 واکسن SOBERANA 2 بر روی 24000 نفر در استان های ایران در حال انجام است ، رسانه های بین الملی همچونNew York Times Vaccine Tracker این خبر را انعکاس دادند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1674

به "توضیح سفارت کوبا در تهران درباره مجوز اضطراری واکسن SOBERANA2 در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیح سفارت کوبا در تهران درباره مجوز اضطراری واکسن SOBERANA2 در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید