دانشمندان: ماسک برای بچه ها زیر دو سال بسیار خطرناک است

به گزارش مجله تور مالزی، دانشمندان ژاپنی هشدار دادند زدن ماسک نفس کشیدن را برای بچه ها زیر دو سال خیلی سخت می نماید و از این رو استفاده از آن در زمانه شیوع کرونا بسیار خطرناک است.

دانشمندان: ماسک برای بچه ها زیر دو سال بسیار خطرناک است

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

به گزارش ایلنا، انجمن بچه ها ژاپن به پدرها و مادرها توصیه کرد از گذاشتن ماسک مقابل دهان و بینی بچه ها زیر دو سال بپرهیزند. چرا که ماسک در نفس کشیدن بچه ها اخلال ایجاد می نماید و خطر سکته قلبی را افزایش می دهد. این در حالی است که بر اساس آیین نامه دولت ژاپن در زمانه شیوع کرونا، تمام افراد هنگام بیرون رفتن از خانه باید حتما از ماسک استفاده نمایند و کسی استثنا نشده است.

بر اساس آنچه در برگه های راهنمای انجمن بچه ها ژاپن آمده است، پوشاندن دهان و بینی باعث می گردد بچه های زیر دو سال برای نفس کشیدن و رساندن اکسیژن به ریه ها به زحمت بیفتند. ضمن اینکه ماسک چهره بچه ها را می پوشاند و به همین دلیل والدین نمی توانند متوجه سختی نفس کشیدن آنها شوند. اگر هم این حالت به ایجاد حالت تهوع بینجامد، بالا آوردن بچه ها پشت ماسک بسیار خطرناک خواهد بود.

از آنجا که بچه های خردسال کمتر از دیگر گروه های سنی در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند، به نظر می رسد استفاده از ماسک برای در امان ماندن آنها چندان هم ضروری نباشد. آبه شینزو، نخست وزیر ژاپن روز دوشنبه شرایط اضطراری ناشی از قرنطینه را در توکیو و چهار منطقه به جامانده لغو کرد و به این ترتیب، زندگی در سرزمین آفتاب تابان به شرایط عادی بازگشت. ژاپن در مجموع 16600 بیمار مبتلا به کرونا و فقط 850 مرگ ناشی از کووید-19 ثبت نموده است

منبع: عصر ایران
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1050

به "دانشمندان: ماسک برای بچه ها زیر دو سال بسیار خطرناک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشمندان: ماسک برای بچه ها زیر دو سال بسیار خطرناک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید