قصد بلاروس برای خرید نفت از آمریکا، عربستان و امارات

به گزارش مجله تور مالزی، رئیس جمهوری بلاروس با اشاره به عدم توافق کشورش با طرف روسی درباره قیمت نفت، گفت: مینسک در حال اجرا مذاکراتی با آمریکا، عربستان سعودی و امارات متحده عربی درباره تأمین نفت مورد احتیاج خود از این کشورهاست.

قصد بلاروس برای خرید نفت از آمریکا، عربستان و امارات

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا در مقطع دبیرستان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس اظهار داشت که این کشور در حال اجرا مذاکراتی با کشورهای ایالات متحده ، عربستان سعودی و امارات متحده عربی درباره تأمین نفت مورد احتیاج خود است.

به گفته وی، مینسک نمی خواهد تا در زمینه تامین نفت تنها به یک کشور وابسته باشد، بنابراین مذاکره با همه کشورهایی را که می توانند مقدار مورد احتیاج نفت بلاروس را به این کشور ارائه دهند، شروع نموده است.

لوکاشنکو به ویژه، به ایالات متحده، امارات متحده عربی و عربستان سعودی اشاره نمود که به گفته وی، مینسک با آنها روابط درخشانی دارد. وی یادآور شد: البته این معاملات بر اساس قیمت جهانی نفت انجام می گردد، ولی کیفیت نفت این کشورها بهتر است.

با توجه به اینکه بلاروس و روسیه توافق نامه ا ی درباره شرایط فروش نفت در سال 2020 منعقد ننموده ا ند ، از اول ژانویه انتقال نفت روسیه به این کشور متوقف شد و سپس تنها بخشی از آن از سر گرفته شد.

رئیس جمهوری بلاروس یادآور شد که اختلاف با روسیه در باره قیمت نفت به دولت سابق روسیه مرتبط است که ولادیمیر پوتین آن را عزل نموده است.

لوکاشنکو گفت که اختلاف بلاروس با روسیه در این رابطه است که مسکو از مینسک خواسته تا پرداخت برای نفت و گاز این کشور را با قیمتی بالاتر از قیمت جهانی بپردازد.

وی ادامه داد، مقامات مینسک و مسکو در نهایت به هیچ وجهه نتوانستند درباره قیمت نفت به توافق برسند، زیرا شرکت های روسی خواهان پرداخت قیمت نفت 15 تا 16 دلار برای هر تن بودند و بلاروس این برخورد را عادلانه نمی داند.

لوکاشنکو پیش از این اعلام نموده بود که کشورش کوشش می نماید تا کمتر از 30 الی 40 درصد از نفت مورد احتیاج خود را از فدراسیون روسیه خریداری کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 743

به "قصد بلاروس برای خرید نفت از آمریکا، عربستان و امارات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قصد بلاروس برای خرید نفت از آمریکا، عربستان و امارات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید