مدیرکل جدید کتابخانه های عمومی استان سمنان معارفه شد

به گزارش مجله تور مالزی، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در سمنان، حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در آیین تکریم و معارفه مدیرکل کتابخانه های عمومی سمنان که یکشنبه 16 آذرماه در استانداری سمنان برگزار گردید، گفت: امروز باید به سمت و سویی گام برداریم که کتابخانه های عمومی استان در راستای اهداف ذاتی خود به یک پاتوق و نهاد اجتماعی فرهنگی تبدیل گردد.

مدیرکل جدید کتابخانه های عمومی استان سمنان معارفه شد

خجسته پور با بیان اینکه امروز استفاده از ابزار جدید اطلاع رسانی و فضای مجازی باعث شده تا دسترسی همگان و به خصوص جوانان به اطلاعات، داده ها و متون سهل الوصول تر شده و رویکرد به کتاب در جامعه تغییر کند، اضافه نمود: ضروری است کتابخانه های عمومی نقش خود را به عنوان یک نهاد جریان ساز فرهنگی با استفاده از ابزارهای نوین اطلاع رسانی و تبدیل قرائت خانه ها به پاتوق های فرهنگی فعال به بهترین نحو ممکن ایفا نمایند.

وی یادآور شد: قرائت خانه های کتابخانه های عمومی به واسطه کرونا رنگ وبویی خاص به خود گرفتند و این قرائت خانه ها نباید تنها به مکانی برای خواندن کتاب و منابع تبدیل شوند که احتیاج است با استفاده از ظرفیت کتابداران فعال و کوشا و خلاقیت های بسیار ارزنده ای که در بین نیروهای انسانی و ظرفیت های موجود وجود دارد این مکان ها را به محلی برای جریان سازی فرهنگی تبدیل کنیم و مدیریت جوان فعلی بتواند از این ظرفیت ها استفاده نموده و اهداف مشخص شده در بحث جریان سازی فرهنگی را محقق کند.

خجسته پور با بیان اینکه توسعه و تجهیز نرم افزاری و سخت افزاری ساختمانی و منابع غَنی کتابخانه های عمومی استان و به روزآوری کتب از الزامات روز استان در زمینه فرهنگی است، ادامه داد: انتظارات از این مجموعه نسبت به گذشته افزایش پیدا نموده و امیدواریم اداره کل کتابخانه های عمومی استان در آینده بهتر و نام آور تر از قبل بدرخشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در انتها گفت: تجهیز و بهره برداری از کتابخانه عمومی مهدیشهر در کوتاهترین زمان ممکن، احیاء، مقاوم سازی و یا ساخت کتابخانه عمومی جدید شهر سرخه و تجهیز و بروزآوری سایر کتابخانه های استان از مطالبات مردم و انتظارات مسئولان استان از نهاد کتابخانه های عمومی کشور است تا شاهد ارتقاء بخش فرهنگ استان بیش از پیش باشیم.

در ادامه مهدی رمضانی معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: استان سمنان ظرفیت بسیار قابل قبولی در حوزه کتابخانه های عمومی دارد اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد.

وی اضافه نمود: استان سمنان از معدود استان های کشور است که دارای کتابخانه مرکزی است و باید کوشش گردد توسعه کتابخانه های شهرستانی در استان سمنان اتفاق بیفتد.

رمضانی یادآور شد: تمام امکانات را در اختیار اداره کل کتابخانه های استان سمنان قرار خواهیم داد تا توسعه کتابخانه شهرستان ها محقق گردد.

معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور بیان نمود: سرانه کتابخوانی در کشور باید افزایش یابد و بر اساس متوسط جهانی باید 15 هزار کتابخانه در سراسر کشور داشته باشیم که این رقم اکنون سه هزار کتابخانه است.

بر اساس همین گزارش، علیرضا مختارپور رئیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور از علیرضا آشناگر استاندار سمنان با اهداء لوح سپاس تجلیل کرد که به دلیل ابتلای استاندار سمنان به کرونا لوح سپاس وی به معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان اهدا شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1311

به "مدیرکل جدید کتابخانه های عمومی استان سمنان معارفه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرکل جدید کتابخانه های عمومی استان سمنان معارفه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید